onsdag 24 september 2008

Jag gör min plikt

"Han från botten" har sänt mig ett mail om att vi är världelösa på att uppdatera på denna sida. Eller för att citera honom exakt:

För det andra tycker jag att det är dåligt med uppdateringar på loftgången. Skärpning eftersökes, tack.

Det ligger något i det.

Då tänkte jag berätta en liten anekdot från lördagen som var. När jag lugnt och stilla går omkring på vårt skitICA i Sumpan vid artontiden på eftermiddagen och funderar på vad som ska avnjutas.

Där möter jag annat patrask från bottenvåningen.

Patrasket: TJEEEENA!
Jag: Hejhej..
Patrasket: Hur är det?
Jag: Jodå, fint. Hur är det själv?
Patrasket: Bara bra, börjar bli bakfull.. Vi har varit på Grönan hela dagen.. och bla bla bla bla..
Jag: Åh fan.. Jobbigt en lördageftermiddag.
Patrasket: Vad ska du göra i kväll då?
Jag: Ta det sjukt lugnt.. Ska härja på IKEA i morgon. Känns som om jag behöver kraft..
Patrasket: Om du vill GRILLA NÅT så är det bara att komma ner.. VI SKA GRILLA!!!
Jag: Tack, vad snällt..

Sedan såg jag patrasket & co irra omkring och gapa efter hamburgare. Ser dem på håll och de skriker och undrar vart de hittar hamburgarna. Jag rycker lite på axlarna och låtsas som om jag inte vet vad det är för idioter som är fulla en lördagseftermiddag, på ICA, letandes efter hamburgare.

/ Fröken Elak

1 kommentar:

Jocke sa...

Haha :D
Ja se ungdomar.