onsdag 3 september 2008

Senaste nytt

Ja, det händer ju faktiskt saker på Loftgången, fast vi inte uppdaterar var dag. Så jag tänkte dra mitt strå till stacken och uppdatera åt inte bara mig, utan även åt mina kära grannar.

Birgit målar t ex sin första tavla. Det tycker jag hon kan berätta mer om själv. Även lägga upp en bild för eventuella framtida beställningar.

Magnus har fått en livshotande sjukdom efter fästingbesöket i röven. Det kan han berätta mer om. Även lägga upp en bild för de som är intresserade av varför man inte ska göra som björnarna. Dvs bajsa i skogen.

Charlotte dejtar en gotlänning. Det kan hon berätta mer om. Även om hennes planer på att bo i loftgången i hela sitt liv. Med sjutton ungar. Med eller utan gotlänning. Bilder härifrån betackar vi oss för. Eller nä förresten. Vi vill se bilder.

Maria håller loftgången duktigt berusade när vi gästar vårt stammisställe Garbo. Eftersom jag själv är inbegripen i detta, så vill jag inte se bilder eller höra Maria berätta med om det. Men följ gärna med i stället! :)

Fröken fräken längst bort, Madde, hänger fortfarande i sitt träd. Och föder upp fästingar. Som fastnar i röven på Magnus när han skiter under trädet. De har ett väldigt speciellt förhållande. Behöver jag berätta det? Bild på Madde i trädet har nu redan sett.

Jag själv? Jag ska ju på dejt i dag. Med en gotlänning. Inte samma gotlänning som Charlotte dejtar. Fast de är ju säkert släkt på nåt vis. Det är inavel på alla öar.

Over and out från Fröken Elak som ska ner och göra bort sig på gymmet.

4 kommentarer:

MrSponge sa...

Eeeh vad fan Magnus!? Alltså, inte för att vara taskig, men det är bara så... Magnus. Jag får komma hälsa på dig för att förhöra mig om att allt är ok O_o

Elak sa...

Ja, det är bara Magnus. Bara Magnus. Som kan råka ut för en sådan grej.

Hade jag skrivit scenariot och sedan hade vi haft en gissningslek om vem det kunnat vara. Hade ingen gissat fel.

Ehum.

MrSponge sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
MrSponge sa...

Haha, ja. Jag tror de flesta skulle kunna kirra den frågan helt korrekt. Nåväl. Ska se om han är hemma ikväll and get the full story. Bra att någon av er håller igång bloggen i alla fall :)
Nu ligger eliten med som länk också. Nöjd!? :P